Vanaf vrijdag 1 november 2024 heb je recht op een wettelijke compensatie als één van je diensten langer dan 8 uur onderbroken is door een netwerkstoring en aan alle voorwaarden is voldaan.
Wat zijn de voorwaarden?
Je hebt recht op een wettelijke compensatie bij een volledige en doorlopende storing op het openbaar mobiel communicatienetwerk:
- Het gaat om een volledige onderbreking van je internet- en/of televisiediensten, als je geen signaal ontvangt en onze diensten niet beschikbaar zijn voor jou. Een kwaliteitsvermindering geeft geen aanleiding tot een wettelijke compensatie.
- De dienstonderbreking moet langer dan 8 uur duren, te rekenen vanaf het moment waarop het incident voor het eerst door een klant werd gemeld of vanaf het tijdstip van de melding door TADAAM zelf.
- De dienstonderbreking is het gevolg van een ononderbroken storing van het netwerk. Het vast mobiele netwerk eindigt aan je TADAAM Modem. Het omvat dus geen kabels en toestellen die aangesloten zijn na de modem in je woning.
- Alleen van toepassing op abonnementen die voor particuliere klanten bestemd zijn.
Wanneer kom ik in aanmerking?
Afhankelijk van het type dienstonderbreking, ontvang je de wettelijke compensatie na melding van het incident:
Dienstonderbreking door software storingen op het mobiele netwerk
Geïmpacteerde klanten krijgen een wettelijke compensatie na melding van het incident. Laat ons dus zeker weten dat je last hebt van een storing. Vanaf 2 klachten voor dezelfde storing maken we een incident aan en/of linken we je klantennummer aan een bestaand incident.
Let wel, je komt in aanmerking voor een wettelijke compensatie van storingen…
- op het mobiel netwerk als je facturatieadres zich bevindt in de zone waar de onderbreking zich voordoet.
Welke dienstonderbrekingen komen niet in aanmerking?
De wettelijke compensatie is niet verschuldigd als….
- de dienstonderbreking geen 8 uur duurde.
- de dienstonderbreking te wijten is aan overmacht of door toedoen van een klant.
- er een alternatieve oplossing voorzien werd die je hebt aanvaard.
- de oorzaak aan een toestel ligt dat geen deel uitmaakt van het openbaar communicatienetwerk (zoals een simkaart, decoder, modem, Wifi-boosters, …).
Belangrijk
Ondervind je storingen op je diensten? Contacteer dan zeker onze klantendienst. Zij bekijken of een algemene storing aan de basis ligt, ze maken indien nodig een incident aan of linken je klantennummer aan een bestaand incident.
Welke compensatie krijg je?
Het bedrag van de wettelijke compensatie is gebaseerd op 2 verschillende berekeningsmethoden. Je krijgt altijd de uitkomst met het hoogste bedrag.
Bedrag gebaseerd op de abonnementswaarde
Het bedrag bestaat uit één dertigste van de waarde van je abonnement, vermenigvuldigd met het aantal dagen van de dienstonderbreking (waarde abonnement/30 x aantal dagen van de storing).
Het gaat over de prijs van…
De abonnementswaarde omvat geen extra pakketten of bundels.
|
Vast bedrag per dag
Een compensatie gebaseerd op wettelijke bedragen.
Deze compensatie bedraagt € 1 voor de eerste dag waarop de dienstonderbreking zich voordoet.
Per dag dat de onderbreking voortduurt, komt er telkens € 1 + € 0,50 voor elke bijkomende dag. Voorbeeld:
|
Wanneer op de aanrekening?
De waarde van de compensatie kunnen we pas berekenen als de storing volledig opgelost is. Daarna doen we het nodige om dat bedrag als compensatie in mindering te brengen op je eerstvolgende aanrekening.
Let wel, was er net na de storing al een aanrekening onderweg? Dan zal de compensatie pas zichtbaar zijn op de daaropvolgende aanrekening.